Vandaag vertrouwen 7.000 bedrijven op ons om hun uitgebreide producenten- verantwoordelijkheid voor bedrijfsmatige verpakkingen na te komen. Al bijna 25 jaar behalen we zorgeloos de recyclagepercentages die hen opgelegd worden aan een lage en stabiele kost.
Omdat we steeds dichter bij onze klanten willen staan, hebben we binnen het team Customer Service een aantal veranderingen doorgevoerd.
MEER GEÏNTEGREERDE AANPAK
We willen bedrijven optimaal bijstaan in de uitdagingen die de komende jaren op hen afkomen. Daarom werd het Customer Service team in de laatste jaren versterkt. Dankzij extra werknemers en een reorganisatie van het team kunnen we een snellere en efficiëntere dienstverlening beloven, met meer advies en meer persoonlijke contacten met klanten
en prospecten.
INZETTEN OP DIGITALE KANALEN
In de laatste jaren zien we een exponentiële toename in het gebruik van het online platform myDeclaration, waarop klanten hun declaratie snel en eenvoudig kunnen invullen. Minder dan 6% van onze klanten vult de declaratie nog in op papier.
myDeclaration is dan ook zeer eenvoudig in gebruik, en laat klanten toe hun aangifte en facturen van vorige jaren te consulteren. Bij ons zorgt het voor een snellere en makkelijkere verwerking.
KLANTGERICHTE OPLOSSINGEN
Klanten die een beperkt tonnage verpakkingen op de markt brengen, kunnen een vereenvoudigde aangifte doen, op basis van hun omzetcijfer. Deze vereenvoudigde aangifte is lang beperkt geweest tot klanten met aangiften onder de 5 ton, maar in 2018 werd dit tonnage opgetrokken tot 10 ton. Dankzij deze aanpassing kan een derde van onze klanten hier gebruik van maken. Het is de bedoeling dit maximale tonnage op te trekken naar 25 ton vanaf aangiftejaar 2022, zodat nog meer klanten er gebruik van kunnen maken.
Al bijna 25 jaar behalen we zorgeloos de recyclage- percentages aan een lage en stabiele kost voor de industrie.
DUIDELIJKE COMMUNICATIE
Ook het informeren van onze klanten is een tool die we gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. In 2021 lanceerden we de online nieuwsbrief “Impact”, die twee keer per jaar naar ons totale klantenbestand wordt uitgestuurd. Met deze nieuwsbrief kunnen we gemakkelijk informatie delen omtrent veranderingen in wetgeving of onze dienstverlening, communiceren over nieuwe projecten, en tips geven over onderwerpen als preventie en hergebruik.
Ook het overstappen naar webinars voor onze jaarlijkse infosessies rond het invullen van de aangifte voor verpakkingen kadert in deze transparantere aanpak. Door de infosessies online te laten doorgaan konden we in 2021 drie keer zoveel klanten bereiken als de jaren voordien. De webinar is daarenboven heel het jaar door toegankelijk op onze website, zodat klanten die niet aan de livesessies kunnen deelnemen, de informatie kunnen bekijken wanneer het hen past.
We willen bedrijven optimaal bijstaan in de uitdagingen die de komende jaren op hen afkomen. Daarom werd het Customer Service team versterkt. Dankzij extra werknemers en een reorganisatie van het team kunnen we een snellere en efficiëntere dienstverlening beloven, met meer advies en meer persoonlijke contacten met klanten en prospecten. Vienna De Hondt Manager Customer Service
ADVIES OP MAAT VOOR DUURZAMERE VERPAKKINGEN
Al een aantal jaren kunnen onze klanten genieten van gratis verpakkingsdiagnoses in samenwerking met Fost Plus. Tijdens een audit van een halve dag helpen we ze gefundeerde keuzes te maken met betrekking tot huishoudelijke en bedrijfsmatige verpakkingen. Preventie, herbruikbare verpakkingen en goed recycleerbare verpakkingen staan daarbij voorop.
In maart 2021 lanceerden we samen met Fost Plus Pack It Better. Via dit online platform willen we de expertise van kenniscentra delen met onze klanten om ze een stap verder te begeleiden richting eco-design van huishoudelijke en bedrijfsmatige verpakkingen. Het platform omvat ondertussen 26 kenniscentra die samen meer dan 20 verschillende diensten delen.